2015. jan 01.

Malacka

írta: Böbbenet
Malacka

dsc_0020.jpg

Bármilyen alkalomra elkészíthető, rekord idő alatt elfogyó sós aprósüti :)

Hozzávalók:
  1. 60 dkg liszt
  2. 1,5 dkg friss élesztő
  3. 1 dl tej
  4. 1 evőkanál cukor
  5. 25 dkg vaj/zsír/margarin
  6. 2 db tojás a tésztához
  7. 1 db tojás a lekenéshez
  8. 10 dkg tejföl
  9. 10 dkg reszelt sajt (ízlés szerint, nálunk fele füstölt, fele trappista)
  10. 20 dkg főtt áttört burgonya
  11. 1 evőkanál só
  12. lenmag/tökmag/egész bors a szemeknek
Elkészítés:
  1. A burgonyát megfőzzük, áttörjük, langyosra hűtjük.
  2. A langyos tejben elkeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és langyos helyen felfuttatjuk.
  3. A sütőt 180°C-ra előmelegítjük.
  4. A lisztet elmorzsoljuk a vajjal/zsírral/margarinnal. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és rugalmas tésztává gyúrjuk. Langyos helyen, letakarva kb. fél órát pihentetjük.
  5. Lisztezett deszkán kb. 0,5-1 cm vastagra nyújtjuk (a könnyebb kezelhetőségért én két részre osztottam a tésztát). Egy malackához 1 db 5 cm-es kört és 2 db 2,5-3 cm-es kört szaggatunk. Az egyik kisebb körből az orr készül (szívószállal két kisebb lyukat szúrunk a közepébe), a másikat kettévágjuk, ezek lesznek a fülek.
  6. A fejeket sütőpapírral borított tepsibe rakjuk, felvert tojással lekenjük és ráillesztjük a füleket, orrokat. Érdemes a füleket jól rányomni a fejre, nehogy később leessenek. A szemeket is kialakítjuk, végül a füleket és az orrokat is lekenjük tojással.
  7. Előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sülnek (alsó-felső sütés). Nekem összesen bő 40 db malackám lett ebből a mennyiségből és méretben. A tészta harmadát kinyújtottam, tojással lekentem, magokkal és reszelt sajttal megszórtam. Rudakat, kockákat vágtam, apró pogácsákat szaggattam belőle, így egy kicsit változatosabban nézett kis a sós rágcsás tányér. :)
Szólj hozzá

sós